Van Delfzijl, Groningen naar Dokkum.

2 september 2016 - Groningen, Nederland

30/8 Delfzijl,
Jachthaven DelfzijlWe blijven twee nachten in Delfzijl maar vinden het allebei niet zo'n gezellige stad. Wel Grillen in de kuipis het handig dat de supermarkt en de slager om de hoek zijn.
Dus tijdens een prachtige avond heerlijk biefstukjes gegrild in de kuip op ons eigen terras in de haven.
Morgen gaan we de staande mast route tot Harlingen volgen.

1/9 Groningen,
Martini toren in GroningenWe gaan door allerlei bruggen en jawel hoor ook een sluis maar dat is voor ons gesneden koek. Toch is en blijft een sluis een opstakel. De bruggen gaan snel open. Om 15.00u zijn we in de Oosterhaven in Groningen. We gaan gelijk de stad in en zoeken een restaurant op waar we kaasfondue met een lekkere salade nemen. Daarna lopen we verder de stad in. Het is druk en gezellig de winkels zijn open en er klinkt muziek van een orkest. Het swingt de pan uit. We gaan op een terrasje zitten en nemen een warme kop thee engenieten van de muziek.

2/9 Dokkum
We staan vroeg op en gaan om 9.00 u als eerste door de brug. De bediening gaat super vlot. We varen 8.00 u achter elkaar en zijn weer heel wat bruggen en twee sluizen. Gepasseerd. Als ik zo al die motorjachtjes zie denk ik weer aan mijn ouders zij genoten zo van hun vakantie met hun boot.
Om 17.00 u liggen we even voor Dokkum aan de kant want het is stikdruk. Alle plaatsen zijn bezet. Er klinkt een harde goede muziek. We zijn nieuwsgierig en gaan op onderzoek uit.Ik hoor goede soul muziek het lijkt Berget Lewis wel, zei ik. En jawel daar stond ze op een heel groot podium met een koor. Ze waren aan het oefenen voor vanavond. Het klonk heel goed. Hebben we maar weer mooi meegenomen.
Terug op de boot kunnen we 's avonds van de muziek genieten, zonder dat Peter en Mick oordoppen nodig hebben.Brug geopend voor sliert boten

1. Ben en Paula:
    6 september 2016
    Bedankt dat we een beetje mee konden varen. Jullie zullen nu wel thuis zijn.Wij genieten nu in Hyères van het zonnetje. Groetjes
  2. Peter:
    6 september 2016
    Ja we zijn weer thuis, en het leven op vaste ondergrond is weer behonnen