Van Juelsminde, Arøsund naar Maasholm.

22 augustus 2016 - Juelsminde, Denemarken

22/8 Juelsminde
Hotel ÅrøsundAls we klaar zijn rond 10.00 u gaan we vertrekken. De kuiptent is drijfnat en het is  miezerig dus die laten we erop zitten. Er staat haast geen wind maar wat er staat komt    uit het zuidwesten dus moeten we er weer recht tegen in. Op de motor gaan we richting de Kleine Belt. Het is afzien deze dagen want we willen na het weekend de Duitse bocht oversteken.

23/8 Arøsund
Arøsund is een vissersdorpjes rond 16.00 u komen we daar aan. We gaan aan wal om de buurt te verkennen. Er is weer een camperplaats en er staan zomerhuisjes.  Er zijn plekken waar je kunt barbecuen. Verder is het vrij rustig.

24/8 Maasholm.
We vertrekken richting Sønderborg we kunnen net aan zeilen. De wind is zuidoost die richting moeten we juist op. In Sønderborg zijn we net te laat voor een spoorbrug. We moeten anderhalf uur wachten 16.00 u gaat hij open. Met een sliert boten gaan we dan door de brug. De meeste boten gaan daarna naar de grote jachthaven van Sønderborg maar wij hebben besloten om nog twee uur door te zeilen. Zo te zien wordt het goed weer de komende dagen . We zijn al dagen mijlen aan het maken om zo snel mogelijk Heel veel boten in Maasholmbij de Duitse bocht te zijn want die kan je maar het beste met mooi weer hebben gehad.

25/8
We gaan verder richting het Kielerkanaal.