Van Anholt naar Juelsminde

20 augustus 2016 - Anholt, Denemarken

20/8
Anholt naar Grenaa
Molens op onze wegHalf 11 de touwtjes los bij Anholt. Het is somber weer en het regent de wind is Z.O. kracht 5/6. De golven zijn hoog en komt van de zijkant, niet lekker. Omdat het regent en koud is ga ik met Mick binnen zitten. Mick wordt zeeziek en geeft over, arm beest. Dan maar weer buiten in de kuip zitten. Dat gaat beter. Het is geen fijne tocht we moeten om een windmolenpark heen daardoor moeten in plaats van halve wind aan de wind gaan zeilen. Het is gelukkig geen lange tocht. Na 4 uurtjes zijn we er. We worden geholpen door een Deen die haast heeft zegt hij, want hij kijkt naar de olympische spelen en het is spannend. 's Avonds ontmoeten we weer het Duitse stel die ook in de sluizen door het Götakanaal met ons hebben gezeten.
21/8
Grenaa naar Tunø
Nog even snel bij de bakker broodjes halen met Mick. Daarna om 10.15 u los bij Grenaa. Er staat een windkracht 4 en we kunnen alles zeilen. 18.00 u komen we in de jachthaven van Tunø aan. Tunø is een klein Deens eilandje met 150 inwoners.  Bij de jachthaven staat een groente stalletje daar kun je zelf de groente pakken en geld in een bakje doen net zoals het bij ons gaat met de bloemen stalletjes. Ik maak een lekkere maaltijd van de groente die we nog hebben.
22/8
Tunø naar Juelsminde
De zon is er weer bij gelukkig de wind is ZW 3 ongunstig voor onze bestemmingen dus Lillebaelt brug bij Fredericiawe gaan op de motor recht tegen de wind in. Het is niet zo'n lange tocht om 15.00 u liggen we vast in de jachthaven van Juelsminde. We eten 's avonds bij het visrestaurant. Morgen gaan we weer verder.