Zeilvakantie 2016

20 juni 2016 - Oudeschild, Nederland

19/6 Gisteren is de vakantie begonnen. Ria zeilde met ons mee richting Oudeschild. Met de stroom tegen en de wind draaiend van noordwest naar west en het zonnetje erbij hebben we lekker relaxed gezeild. Het was ons eerste tochtje van dit jaar alles werkte perfect, gelukkig. Micky is ook mee het gaat heel goed. Hij vindt het allang best als hij maar bij ons is. Om 16.00 u lagen we vast in de Compagnie haven van Oudeseschild. Lekker een aankomstdrankje in de kuip genomen om daarna naar het restaurant in de haven te gaan. Ria met haar vouwfiets want zij ging na het eten weer richting Callantsoog. Met de fiets op de veerboot. Wij zijn wandelend met Mick weer naar de boot gegaan.

20/6  De eerste nacht heerlijk geslapen. Wakker geworden door flinke herrie van regenbuien. Gelukkig hadden we gisteravond de kuiptent erop gezet. Lekker ontbijten knus in de boot. Maar wat niet zo knus is dat Mick er ook nog uit moet in die regen. Volgens buienalarm kwam er een droog moment dus gauw met Mick naar buiten. Na een tijdje kwamen ze kletsnat terug. Handig hè buienalarm. Er kwam geen eind aan die regenbuien. De hele dag hebben we ons vermaakt in de boot. Alles weer op zijn plaats gelegd.

1. Ursula Kasprowski:
    4 juli 2016
    Leuk dat Ria ook weer eens heeft gezeild.