Van Götaborg naar Anholt en Grenaa Denemarken

19 augustus 2016 - Gotenburg, Zweden

19/8 Göteborg
Haven GöteborgHet wordt een mooie dag vandaag. We staan vroeg op en vertrekken om 8.00 u. Het is 1 1/2. Verder als we de monding van Göteborg uit zijn. Nu nog 10 uur te gaan. De wind is te zwak om te zeilen maar met de motor erbij gaan we toch nog 7 knopen. Onderweg probeer ik nog een hengeltje uit gooien maar we gaan te snel om te vissen.
We eten en drinken en koken onderweg. Om half acht liggen we in Anholt vast, een klein eilandje in het Kattegat. Er wonen 150 mensen horen we in het haben café. Mick staat dan alweer te popelen om van boord te gaan. Heerlijke weer andere luchtjes snuffelen.

20/8 Anholt
Na het ontbijt gaan we er weer op uit. Nu naar Grenaa 25 mijl maar er staat een pittige wind 4/5 en het regent. Bah.
Zeilpakken en laarzen aan daar gaan we. Met een zuidoosten wind hebben we halve Ja dat is afzien. Regen en harde windwind. Dat was te mooi om waar te zijn want een grote veld met windmolens staan in de weg. Omdat het best hard waait gaan we erom heen en moeten bijna aan de wind varen.  Mick kan zijn draai niet vinden dus ga ik met hem binnen zitten. Dat was ook geen succes Mick wordt zeeziek en geeft over, arm beest. Gelukkig stopt de regen waardoor we weer in de kuip kunnen zitten.  Om 16.00 varen we de jachthaven binnen en vinden een ligplaats aan de palen. We ontmoeten een duits stel waar we 16 dagen geleden samen in de eerste sluis in het Götakanaal lagen. Zo kom je regelmatig mensen tegen die we eerder ook gezien hebben.