Ankeren op de mooiste plekjes tussen de Zweedse scheren.

1 augustus 2016 - Missjö, Zweden

29/7 G ubbön
De komende dagen blijft het weer mooi dus we gaan lekker ankeren. We moeten wel Voor anker bij Gubböneen stuk naar open zee motoren om de juiste koers te kunnen zeilen. Bij de rotsige eilandjes aangekomen gaan we zeilend ertussen door. We vinden het mooie plekje op Gubbön, maar we zijn niet de enige, er liggen nog 5 andere zeilboten. We proberen tegen de rots te ankeren maar het is te ondiep. We gaan dan maar gewoon ankeren middenin de baai.
30/7 Fångö
Vast aan FångöDe volgende dag hebben we een mooie baai gevonden er ligt nog niemand, een privé baai. We hebben de boot zo dicht mogelijk tegen de walkant gevaren. Het anker ligt achter en twee lijnen elk aan een boom. Alleen moeten we nog wel met het bootje naar de wal, maar het is niet ver. Later komt er nog een zeilboot in de baai liggen.
31/7 Västerön
Het is vandaag wat frisser af en toe is de zon erbij.
We gaan op zoek naar een ander anker plekje. Peter heeft er èèn gevonden maar als we daar aankomen ligt er een kudde schapen. We vinden het zonde om hun rust te verstoren en gaan op zoek naar een andere plek.
We komen in een smalle doorgang en zien gelijk mooie plekken. Peter gooit het ⚓ aan de achterkant eruit en vaart naar voren naar de rotsige kant daar kan ik net aan met Stukje vanaf de rotsm'n benen op een steen komen. Gelukkig niet in het water.

Picknicken