Van Vasterön naar Arkösund

1 augustus 2016

1/8 Västerön
Het is half bewolkt zuidwesten wind 3/4  21C
Vanmorgen nog lekker aan een steen geluierd en genoten van de omgeving. Als de zon Onderweg naar Arkösundachter de wolken verdwijnt en het frisser wordt maken we de boot los. De lijnen maken we los van de bomen en halen het achteranker eruit. Het anker zat er stevig in er komen slierten van waterplanten mee.
We hijsen het grootzeil, met de wind in de rug volgen we een mooie tocht langs de rotsige eilandjes en mooie ankerplekjes. Misschien voor volgend jaar, want we gaan de terugreis voorbereiden. Waarschijnlijk door het Götakanaal.
De koers is Arkösund zo'n 15 mijl  varen.

15.00 u komen we in Arkösund aan. De jachthaven is nogal winderig. De havenmeester, een studentje komt met zijn snelle motorboot  naar ons toe en wijst ons een plaats aan? We waaiden daar weg dus wegwezen uit die hoek. We zoeken zelf een betere plek.
Mick gelijk uitgelaten want hij had al die tijd niet al z'n behoefte willen doen op die Pub in Arkösundeilandjes.  Hij miste de hondenluchtjes. Ik loop tegen mensen aan die me welkom heten en beginnen een praatje. Zij een Delfzijlse en hij een Zweed wonen al 45 jaar in Stockholm . Ze vinden het prachtig dat ze een Nederlands schip zien en beginnen een heel verhaal. Leuk zulke spontane mensen.

2/8 Arkösund
We hebben vanmorgen geskypt met Joey, Mayson Lot en Mark. Joey lachte breeduit toen hij ons zag en hij moest ons van alles laten zien. En heeft tussendoor ook nog een tekening voor ons gemaakt. Mayson lachte ook. Wat een lief ventje, zeg. We missen ze heel erg. Nu kunnen we er weer een tijdje tegen, maar kan niet wachten om ze te knuffelen.
De Nederlandse vlag is voor ons in de haven gehezen. Dat zijn ook weer scheepvaart etiketten, van alle nationaliteien die in de haven liggen wordt er de ⛳ van gehezen. Wij zijn de enige Nederlanders op dit moment.
We zijn ons nu aan het inlezen over de bijzonderheden van het Götakanaal, het schijnt een hele belevenis te zijn om de 64 sluizen door te komen.Nederlandse vlag in Arkösund

1. John:
    3 augustus 2016
    Het Gotakanaal schijnt een beproeving te zijn voor je huwelijk. Als je daar zonder ruzie doorheen komt halen jullie de 50 jaar wel....
  2. Peter:
    4 augustus 2016
    Ik heb de pikhaak onder deks verstopt
  3. Ursula Kasprowski:
    5 augustus 2016
    Wordt nog spannend het Götakanaal, verheug mij al op jullie verhaal.
  4. Evelyne.horst:
    7 augustus 2016
    Super leuke foto's. Heel veel succes met de sluizen xx
  5. Evelyne.horst:
    7 augustus 2016
    Gaaf dus .mooie foto's. Succes met de sluizen.