Van Figeholm naar Sparö

27 juli 2016 - Figeholm, Zweden

27/7
SpåröHet is vandaag een mooie dag om te gaan ankeren. We hebben een eilandje uitgezocht die Pelle en Mats ons hebben geadviseerd.  Het is niet zo ver varen dus komen daar om 5 uur aan. Het is een mooie baai met hoge rotsen en en een smalle doorgang, en het is lastig om de juiste route tussen de stenen door te vinden. Er ligt al een grote   Duitse Bavaria voor anker en een klein Zweeds zeilbootje aan een rots met lange lijnen. Peter gooit het anker in het water maar het houdt niet de derde poging is Mik uitlaten op Spårösuccesvol.    We gaan Mick uitlaten met het bootje en kiezen een landings plaats bij twee lage stenen. Bij aankomst probeer ik met m'n voet een steen vast te houden om er op te klimmen, maar ik vergeet dat ik niet zo lenig meer ben en kom in een verkrampte spagaat. Èèn been in de boot de andere op de steen. Nou ja je kan het wel raden daar gleed ik dan in het diepe water nog net geen kopje onder. Peter en Mick zaten in het bootje verbaast te kijken. Ben ik toch nog in het water geweest. Met een klets nat pak toch een flinke wandeling naar het baken op het op het hoogste punt van het eiland gemaakt.
We hebben nog lang pret gehad over de onvrijwillige glij partij.
De avond wordt door een prachtige zonsondergang afgesloten.

Ankeren bij Sparö

1. Joost:
    18 augustus 2016
    Haha, geen foto's van de onvrijwillige duik?