23/7 van Getterö naar Krono

24 juli 2016 - Gettero, Zweden

Na de ochtend rituelen de Zweedse familie gedag gezegd en de touwtjes los. Met hulp van de Pelle en Mats varen we bij de steiger weg. Marie en Eva op de achtergrond
Gezellige mensen! Leuk om zo mensen te ontmoeten.
We varen naar Paskallavik daar doen we boodschappen en maken weer los om ergens voor anker te gaan op één van de geädficeerde plekken van Pelle. Peter laveert tussen de rotsen door waar gelukkig wel boeitjes liggen maar het water is soms wel smal. De Laveren door de scherenomgeving is heel erg mooi. Veel hoge rotsige eilandjes met bomen begroeid zien we voorbij gaan. We gaan bij Krono voor anker. Peter gooit het anker aan de achterkant in het water, met de bedoeling om de voorkant aan een rots vast te maken, maar het anker houdt niet. Na drie maal proberen dan maar gewoon naar de overkant voor anker met het anker aan de voorkant, dat lukt wel. We pakken het bootje en gaan Mick aan de overkant Aan land bij Kronoop een klein onbewoond eiland uitlaten. Mick loopt heel raar de ondergrond is hard en prikt waarschijnlijk onder zijn pootjes. Hij heeft geen zin om zijn behoefte te doen. Wij weer in het bootje naar de overkant naar het vaste land. Daar lukt het wel.
Het is warm het water ziet er wel aantrekkelijk uit om een duik te nemen de temperatuur is 23 graden Peter gaat alleen als de temperatuur 25 graden is. De temperatuur is voor mij geen probleem alleen de draderige waterplanten en oorkwalletjes die ik in het water zie maken dat ik alleen met m'n voeten in het water ga.
Het wordt een mooie avond zo van achter ons ⚓