Getterö

23 juli 2016 - Gettero, Zweden

23/7 Getterö
Vandaag weer een mooie zonnige dag. Peter gaat Mick uitlaten en ik duik onder de  douche.  Na het ontbijt gaat Peter met Mick een eindje met het bootje varen. Mick vindt het leuk met zijn zwemvest aan staat hij met zijn voorpoten op de rand van de boot op de uitkijk.
We luieren wat op het dek.
De Zweedse buren brengen hun dochter en vriend naar de dichtstbijzijnde jachthaven omdat zij moet werken.
Er arriveren een stel kennissen en we worden uitgenodigd voor de lunch.
De vis die ze vanmorgen vroeg gevangen hebben wordt gefileerd en gebakken.We Lunch met de Zweedse familie op Getterönemen tomatensalade, komkommer,  drinken en bestek mee. We zitten met z'n achten aan de de houten tafel in de schaduw op het eiland te genieten van de gebakken vis met gekookte aardappelen, puree en de meegenomen salades. De kennissen van de Zweedse buren vinden Mick ook leuk. Als andere mensen op het eiland komen gaat Mick blaffen hij denkt dat het zijn eiland is.
We krijgen uitgebreide informatie over mooie anker plekken in de omgeving en Peter noteert ze in de kaart
Er komt heel voorzichtig ⚠ een zeilboot aanvaren, een Duitser en zien de Zweedse buurman naar rechts wijzen. Ze zitten in ondiep water rechts is het dieper. De Zweedse buurman twijfelt geen moment stapt in zijn motorbootje en vaart naar de Duitse zeilboot, de Duitser steekt 2,10 mtr en vindt het veiliger om voor anker te gaan.
Wij besluiten om morgen weer verder te trekken.Getterö

1. Ben en Paula:
    25 juli 2016
    Wat maken jullie weer een mooie reis.
    Bouke en Kattis zijn hier en het is nu ook mooi weer. Dus ook wij genieten op het strand. Groetjes en goeie reis!