25/7 van Krono naar Figeholm

25 juli 2016 - Sollentuna, Zweden

25/7 Figeholm
We treffen het wel de zon is er weer er is geen wolkje aan de lucht.  Vanmorgen heerlijk ontbeten en genoten van de omgeving. Mick heeft het warm en zoekt een schaduw plekje op het dek naast de mast. Om half elf halen we het anker eruit en volgen de boeitje naar dieper water en open zee. Er staat te weinig wind om te zeilen dus wordt Micks favoriete plek tijdens het zeilen.het weer motoren. We passeren een onbewoond eiland die uit een hoge berg bestaat," blå junfrun" 85.5 meter hoog. We varen naar Figeholm en komen daar om 12.30 u aan. Het is niet druk dus zoeken de mooiste boei uit. Peter zet de fietsen klaar en monteert het mandje voor Mick achterop mijn fiets.  Mick vind het leuk in het mandje maar houdt Peter in de gaten die voor me fietst. We gaan op zoek naar een restaurant om te lunchen maar nergens te vinden.  We vinden wel een kerk en je zou zeggen dat daar van alles te vinden is. Nee hoor helemaal niets! Dat hadden we niet verwacht van zo'n havenplaatsje. We doen boodschappen bij de supermarkt, gelukkig is die wel aanwezig. We komen wel een FigeholmItaliaans restaurant tegen maar die blijkt gesloten te zijn. Met knorrende magen gaan we weer naar de haven, en lunchen op ons eigen terras op de boot. Om een uur of zes is de haven vol en veel mensen maken gebruik van de bankjes op het grasveld en zelf meegenomen barbecues. We besluiten om het plaatje van Ria te gebruiken en daar de lamskoteletten en lekkere groenten op te gourmetten met succes.
Al met al een een heerlijke avond.