Van Berg naar Borensberg

10 augustus 2016 - Berg, Zweden

10/8 Berg
We hebben wat oponthoud door de motorpech en het weer. Drie dagen zijn verstreken. De dagen dat we op de onderdelen moeten wachten is het weer erg slecht, veel wind Waterpomp monterenen regen bij een temperatuur die niet zomers aanvoelt, maar binnen snort de kachel en er komt warm warer uit de kraan. De koelwaterpomp heeft Peter gemaakt met de onderdelen die we uit een andere stad hebben gehaald. De bestelling was niet goed begrepen. Gelukkig doet de man van de winkel erg zijn best en vindt in het magazijn toch het juiste onderdeel. Het lukt om de pomp te repareren. Met de bus 40 km weer terug gegaan en gelijk de waterpomp gemonteerd. En jawel hoor de pomp doet zijn werk. Helukkig kunnen we morgen weer verder.
11/8  Berg naar Borensberg
We staan vroeg op en maken dat we om 9.00 u bij de sluis liggen. We gaan samen met een Duitse Bavaria de sluis in.
De man vraagt of wij niet als eerste in de sluis willen, nee dat willen wij niet
Het gaat prima. Onze boot ligt achter de Bavaria en Peter hoeft bijna niets te doen. WatAchter in de sluis een verschil met als je voor in in de sluis ligt. Geen tegenstroom en geweld opvangen. We gaan door twee dubbel sluizen.
In Borensberg stoppen we want volgens de sluiswachtster is het druk in de volgende sluizen. Ik maak een foto van een Göta hotel van filmsberoemd hotel die gebruikt wordt in films, volgens een Duitse vrouw. We leggen de boot vast en het zonnetje schijnt lekker. We lopen wat rond. Er klinkt muziek ergens vandaan en gaan op onderzoek uit.
We komen bij een restaurant uit maar de muziek valt toch een beetje tegen. We gaan verder op zoek naar een internet verbinding die vinden wij bij een bibliotheek. We halen berichten op en WhatsAppen met diegenen die op dat moment reageren.
's Avonds eten we een pizza bij de Italiaan.

1. John:
    14 augustus 2016
    Handig hoor zo,n opleiding aan de HZS, kwam nu goed van pas.