Van Borensberg naar Motala

13 augustus 2016 - Motala, Zweden

12/8  Borensberg
Bij de sluis. VissersbootjesWe gaan de volgende dag weer op tijd verder en ontbijten tijdens het varen.
De Duitse Bavaria is al weg en de marineboot vaart voor ons uit. We gaan het Borenmeer over en komen anderhalf uur later bij de sluizen aan. Het zijn 5 sluizen achter elkaar, die ons 15 meter hoger op brengen. De Duitse Bavaria ligt aan de kant daar gaan we achter liggen. De marine boot gaat eerst de sluis in. Het duurt best lang en dan komt er ook nog een toeristen boot aan. Die heeft ook voorrang. Eindelijk na Toeristenboottwee uur wachten mogen we de sluis in maar koop een Duits zeilschip moet eerst uit de sluis gesleept worden. De boot heeft motor pech. Ik ben blij dat wij het niet zijn. Half vier komen we in de jachthaven van Motala aan. 16 km over de hele dag afgelegd.
Het regent en er zit flink veel wind in de bui. Bij het afmeren krijgen we hulp en liggen prima aan de walkant vòòr het restaurant met........... Internet!!
's Avonds eten we in het restaurant en laten Micky op de boot. In de meeste restaurants in Zweden mogen geen honden. Maar het is heel goed gegaan. Hij heeft niet geblaft!

Op de fiets door Motala

1. Evelyne.horst: