Van Hanö maar Karlskrona

18 juli 2016 - Hano, Zweden

Hanö haven 18/7 Hanö
Peter laat Mick uit en ik maak het ontbijt klaar. De buren willen weg en help ze met de lijnen losmaken. Ze gaan weer richting huis in Malmö. Na het ontbijt gaan we ook. De haven is bijna leeg. Onderweg hebben we wisselend weer van windkracht 0 tot 5 van korte broek en hemdje aan tot lange broek en dikke vesten. Het is steeds een verkleedpartij. Mick kijkt ons afwachtend en bibberend aan want hij denkt dat we dan weggaan. Om 15.00 u zijn we bij de brug er wachten al een  aantal boten. Na vijf minuten gaat hij open er wordt acher ons getoeterd volgens mij gaat Peter voor zijn beurt. We varen richting Karlskrona daar komen we na een uur aan.  Karlskrona doet inderdaad een beetje aan Den Helder denken met zijn marineschepen in de haven. De jachthaven is vol de steigers zijn allemaal bezet. We zien nog een plek tussen twee boten in. Èèn boot is een Nederlandse we zien dat de boot open is dus roepen we maar geen reactie. De Zweedse buurman helpt ons het bijbootje van de Nederlandse buurman weg te halen. Toch nog een goede plek. We gaan wat eten in het restaurant in de stad. 's Avonds maken we kennis met De Nederlandse buren uit Enkhuizen en Schagen. Hij gaat de volgende dag alleen richting Stockholm en zij gaat naar Schagen met de trein en vliegtuig. Toren Karlskrona