Van Langø naar Vordingborg

11 juli 2016 - Langø, Denemarken

Deens kottertje11/7 Langø
Er staat een lekker windje, de zon schijnt, we maken alles gereed om te vertrekken. De weersverwachting is niet geheel rust gevend, west 5/6 met in buien 8 bfr. Maar we hebben de wind mee en dan voelt het minder erg. We volgen de boeien naar dieper water onderweg hijsen we het grootzeil. Peter reeft het zeil want het is dan al een 5 en een puntje voorzeil. We zeilen lekker maar zien wel een gemene donkere wolk achter ons. Hij lijkt ver weg te zijn maar komt toch naar ons toe. En jawel hoor windstoten van 8 Beaufort en het wordt nog ruiger ook. De golven worden ook hoger. Gatver denk ik en stop Mick veilig in zijn bench, We hebben er al 5 uur opzitten nog een uur te gaan voor we bij de brug zijn het gaat ook nog eens regenen, bah. Achter de brug ligt de jachthaven.  De brug is 24 meter hoog dus daar kunnen we makkelijk onder door. Maar op een afstand lijkt het of het niet past. Als de wind even rustig is rollen we snel het voorzeil weg en gaan op de motor verder. We volgen de boeien naar de jachthaven onderweg ruimen we het grootzeil. De jachthaven is propvol zo te zien is er geen plek wel gek want zoiets hebben we nog niet gezien in Denemarken. We vinden toch een goede plek tegen de palen maar wel met de voorkant naar de steiger. We horen in de verte een beat van harde muziek. We gaan in het centrum kijken zo'n 10 minuten lopen daar is het heel druk veel jongeren en een groot podium en schermen met muziek. Peter en Mick vinden het niet zo leuk dus gaan we nadat we deens geld gehaald hebben naar de boot terug.

12/7 Vordingborg
Het brood is op dus hebben we zelf broodjes gebakken. Broodjes bakken Vorderingborg
We blijven vandaag in de jachthaven liggen ruimen de boot op en doen de was. Peter doet de buiten boel en ik binnen. Petet stoot zijn hoofd flink aan de giek ( sukkeltje) en we zien een bult opkomen.  Gauw een ijskoud blikje bier erop en de bult slinkt. Het waait hard en de zon schijnt dus de was zal wel snel droog zijn daarna gaan we in centrum kijken. Vordingborg is een klein stadje met een burcht. Er schijnt een feestweek te zijn. Het is heel gezellig er is markt en veel terrasjes. We lopen daar lekker rond. Doen boodschappen bij de Aldi. 's Avonds horen we weer de beat uit het centrum.
Morgen is er kalmer weer voorspeld en gaan we weer verder.

1. Ben en Paula:
    18 juli 2016
    We zijn terug van een weekje kamperen met onze zweedse meiden en zijn nieuwschierig naar het vervolg van jullie reisverhalen groetjes
  2. John:
    19 juli 2016
    Heeft de kapiteinse last van een writersblock?
    Inmiddels liggen jullie in Kariskrona, lijkt mij een soort Den Helder, ben benieuwd wat de volgende haven zal zijn; zie weinig haventjes op de weg naar Stockholm.
  3. Peter:
    19 juli 2016
    Ja het is wat lastiger onderweg om het blog up to date te houden, kan namelijk alleen online, sports tracker werkt makkkelijker.
    De verhaaltjes kunnen natuurlijk wel voorbereid worden maar de fotos lukt ook niet altijd met de magere internet verbindingen.